fredag 23 mars 2012

Igår kalas för mamma!

Igår fyllde min mamma år, grattis till henne!

Jag och barnen bakade lite olika cupcakes till kalaset, eller mest jag då. ;-)

<3

Flickorna fick hålla på med lera medans jag bakade klart!


Grymt dålig bildkvalite, och jag vet inte varför jag inte knäppte flera kort! Typiskt!


Jag gjorde två olika "bottnar" en choklad och en vanilj smak, sen fyllde jag de med vanlij med hallonmousse och dekorerade med vitchokladkräm och ett hallon, de som hade choklad i botten fick grädde och jordgubbar på toppen!

Mamma bjöd även på en supergod smörgåstårta! Den tror jag faktist att jag ska prova mig på att göra ngn gång, inte alls så där kladdiga som vanliga brukar vara utan kändes fräsch!
Jag kommer inte riktigt ihåg allt som var i men skinka, kyckling vindruvor, gurka, svamp, majs, paprika, mangold och sen cremefrache blandat med ngt tror jag det var. Får nog fråga efter receptet och sedan lägga ut det här. =)

Idag är det fredag, missar fredagsmys brudarna för Anders jobbar eftermiddag men något mysigt ska väl jag och flickorna hitta på.. Tänkte börja med grillat till lunch och sen en sväng till Valbo för Alva har inga tennisskor, och shopping är väl det bästa myset.. ;-)

I helgen är det jobb för hela slanten, nästa helg blir det loppis, jag har redan en låda med barnkläder och två påsar med skor och en massa leksaker, kom och fynda ;-)

Kramar Anna!




Inga kommentarer: