måndag 13 december 2010

Lucia!

Idag började vi dagen med att fika med tända ljus, så mysigt!


När jag var liten så kollade alltid jag och mamma på Lucia på morgonen och åt den första lussebullen, eftersom mina barn inte äter lussebullar så fick de ett glas mjölk och en pepparkaka framför tv´n istället. Mysigt med traditioner, även om det bara är smågrejer så känns det mysigt att jag har gjort det med min mamma när jag var liten. =)

Sen skyndade vi oss till dagis för att kolla på Alva och de andra barnen, Astrid var väldigt glad sprallig, det var kul att se!



Här kommer alla barnen in, Alva är första tomten. =)


Astrid springer in mitt i allt och ger Alva en puss och kram! =)
Det vart med andra ord en väldigt lyckad Lucia i år, ska bli kul att kolla på filmen sen. =)

Nu ska jag ta och göra lite julgodis, hoppas det går bättre än förra gången, håll tummarna! ;-)

Kramar!

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Vilken ljuvlig lucia morgon Ni haft, traditioner är så mysiga!
Kul att se bilder från dagiset, var i kvalet om jag ska ta med mig kameran eller inte till M´s dagis idag:) Men kanske är lika så bra att ha med den för när man ser dina bilder blir man så glad!

Lycka till med godiset!!
kram