måndag 31 januari 2011

Lite nyttigare korvstroganoff!

Idag var jag så himla sugen på korv här på kvällningen så jag bestämde mig för att göra korvstroganoff, men en lite nyttigare variant. =)



Korvstroganoff!

*3dl lättmjölk
*400g lättfalukorv ( idag använde jag Extra fin Falukorv med 71% kött, 19% fett)
*1 msk margarin (hoppar jag alltid över)
*100g finhackad lök
*2 msk mjöl
*3 msk tomatpuré
*salt och peppar
*0,5tsk dragon
*1dl gräddfil (idag tog jag matyoghurt)
*3dl ris (Fullkornsris)
* Rivna morötter

1) Fräs löken, ha i skuren falukorv och stek på lite yta.

2)Strö över mjölet och blanda i tomatpurén

3) Späd med mjölk och låt småkoka i ca 5 min

4) Smaka av med kryddorna

5) Asluta med att röra ner gräddfilen

Servera med ris och rivna morötter.

Hoppas det smakar!

Inga kommentarer: