torsdag 5 januari 2012

Städar ut julen!

Har lite smått börjat städa ut julen, men måste säga att det går sådär.. Tomtar och ljushus är borta men gardiner och stjärnor är kvar, för jag kom på att jag inte har några gardiner till köket att sätta upp.. Vill ha nya men de jag vill ha passar inte våra stora fönster. :-( Vad har ni för köksgardiner? Och vart köper ni gardiner? Jag är ju ingen gillare av varken blommor eller gardiner så därför tycker jag att sådant är så svårt!


Funderar på att köpa helvita gardiner till köket igen.. Men det känns lite tråkigt.. De gardiner jag har med lila i tror jag inte heller att jag vill ha, iallafall inte än.. Nu känns det som det är en mellanperiod och då behövs något annat, något nytt. ;-)
Nånting sådan här skulle jag vilja ha men våra fönster är alldeles för breda för man ska hitta sådana gardiner.. =/

I helgen ska vi fira Helena som fyller, ska bli skoj.. Jag kommer antagligen att vara supertrött för jag jobbar 9-18,30 sen fest direkt, men det ska nog gå bra ändå. ;-)

Nästa helg hade jag och Anders planerat fest, eller iallafall jag. ;-) Ida´s Jacob fyller och skulle ha fest så  barnen skulle få sova borta, men då fick jag ett erbjudande jag inte kunde tacka nej till.. Sorry Ida och Jake!
Lisa hörde av sig och bjöd med mig och Alva till Stockholm, Alva vart eld och lågor och ser så mycket fram emot att träffa Thea igen, och att få åka på semester ensam med mammsen. =)
Astrid och Anders åker då själva till Jacobs kalas!

Nej nu lär jag göra klar barnen, dags för dagis! =)

Ha en fin dag kramar Anna!


1 kommentar:

Fröken Lovisa sa...

Till våra köksfönster går det inte heller att hitta gardiner, drygt!!
Home routine var jättebra, man kunde lägga in vad som skulle göras per dag/vecka/rum och checka av det. Så såg det snyggt ut hemma om man gjorde det man skulle + att man gjorde nåt extra t.ex städa en låda i veckan.
Hittar dock inte appen till Android =(
Kram!!