tisdag 16 augusti 2011

Baka lätt baka gott, äppelkaka!

Idag provar jag ett nytt recept på äppelkaka, åkte förbi Karin och Ola och pallade lite gammeläpplen, de äpplena är jag uppvuxen med och bakade med dessa när farmor levde!

Det här receptet skulle vara jätte lätt att göra och vara jättegott så då hoppas vi på det. =)

Äppelkaka!

*2,5dl vetemjöl
*2,5dl socker
*1tsk bakpulver
*1 ägg
*100g smält smör
*4st äpplen, mina var rätt små så jag tog 5st.

Gör så här!

1)Blanda alla torra ingredienser.

2)Smält smöret och ha i egget + smöret i mjölblandningen.

3)Smörj en form och lägg i skalade äppelbitar.

4)Ha över smeten över äpplena och ha in i ugnen på 175g i ca 35min.

5)Servera med fluffig vaniljvisp eller lätt smält vaniljglass.




Hoppas det smakar!

Kram Anna!

1 kommentar:

Johanna Stålros sa...

Bra recept- tack. kram johanna