torsdag 12 april 2012

Sjukdomsdagar!

Jag har varit sjuk, riktigt sjuk. :-(

Allt  började i lördagsmorse, väldigt dålig dag att börja på måste jag säga.. Gjorde ett försök till en morgonpromenad men kände efter några meter att den långa promenaden fick vänta och gick en kortsväng på 20 min istället. Vi var ju bjudna på påskmat hos mamma så vi åkte dit, lekte lite, åt mat och påskgodis, hela tiden kände jag mig krasslig och åt värktabletter men tänkte att det släpper nog bara jag kommer iväg till Veronica och tar en öl. ;-)

Tyvärr vart jag inte bättre där men stod ut till kvart i tre bussen, hade en trevlig kväll med tjejgänget + invalda. =) Hade ju dock kunnat haft det ännu bättre om jag hade orkat med hela kvällen, någon utgång blev det inte men en massa snack och skratt och tyvärr ett trasigt armband. :-/

Natten vart outhärdlig, har aldrig haft sådan värk i kroppen och den fortsatte även på söndagen, inte förrens på måndagen tyckte jag att jag var lite bättre men fortfarande hängig och en halsont från helvetet. :-( Trodde hela tiden att jag hade HÖG feber men den var som högst 38,6 och då trodde jag att jag hade över 40. ;-)

Resten av veckan har bara passerat med soffhäng, tv och inte alls bra mathållning.. När jag i tisdags vela åka och väga mig sa Anders NEJ, och tur var väl det, hade väl aldrig tagit mig både dit och hem. Vågen här hemma visar neråt iallafall så vi får se hur det ser ut på tisdag.

Igår tog jag och rörde lite på mig, eller åkte bil iallafall, svag vart man efteråt. :-/ Men vi kikade på ett hus och det var skoj. =) Mer om det en annan gång. ;-)

Idag har vi vinkat av Mariana, Louise Oliver och Emil, de första tre åker tillbaka till Tyskland och Emil ska tillbaka till skolan.

Imorgon ska barnen Anders och Foppa bada, själv tänkte jag hänga med och kolla, bada än vågar jag mig inte på då halsen fortfarande är som ett öppet sår och att jag nu även har öronvärk. :-/

I helgen då, vad händer? Själv jobbar jag så jag hoppas verkligen att jag är helpigg tills dess, annars blir det verkligen en jobbig helg!

Ha en fortsatt trevlig kväll och glöm inte att HEJA på BRYNÄS ikväll. =)

Kramar Anna!

1 kommentar:

Anki sa...

Hoppas verkligen du blir piggelin nu!!! Nu får det vara nog med vårens sjukdomar! Kram