fredag 8 april 2011

Fredags mat!

Har så svårt att komma på goda, nyttiga maträtter, eller maträtter överhuvud taget. =( Tycker inte att matlagning är nå skoj alls just nu, bara ett nödvändigt ont!

Motager därför gärna recept av alla de slag. =)

Barnen och vi för den delen gillade dock maten idag, tyvärr inte så nyttig men god. ;-)

Anders stod vid spisen medans jag och flickorna var ute med bästa grannen Lisa och Maja!

Det blev fläskfilé i grönpepparsås, 8%-ig potatisgratäng och såklart en väldigt god sallad, så lite nyttiga var vi iallafall. ;-)

Lite påskblommor fick pryda bordet idag. =) Känns lite vårigt !

Efter maten hade jag lovat (eller mutat) barnen glass, köpte supergod glass från glassbilen häromdagen, nämligen Bilar strutar, götteligött!
Astrid börjar oftast från fel håll! ;-)

Kladdigt blir det. =)

Astrid tar på sig sura minen och undrar varför jag fotar henne hela tiden!

Innan glassätandet var över så hade Astrid hunnit ta Anders glass också. =)

Imorgon ska jag på Te party hemma hos Lina, trevligt! =) Ser verkligen fram emot det, men först träning och jobb! Hoppas bara att jag mår bättre i morgon, har nämligen väldans ont i huvudet och ont i magen just nu. =(

Nu är det snart dags för läggning av barnen och sen blir det nog tidig kväller för mig som vanligt, om jag inte somnar redan nu vid läggningen. ;-)

Ha en fin helg, vi hörs!

Kramar Anna!

1 kommentar:

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Stek skivor av fläskfilé eller fläskytterfilé. Blanda ca 4 dl grädde och kanske lite creme fraiche om det faller er i smaken tillsammans med ca 1 dl mango chutney, 1 tsk sambal olek, 1 röd paprika, salt och svartpeppar. Slå blandningen över filén som nu ligger i en långpanna. Ställ i ugnen tills köttet är helt klart! Mums! Och så lite klyftpotatis till det!