lördag 16 april 2011

Härliga lördag!

Idag är det härliga lördag, igår inte så härliga fredag...

Anledningen är att denna lilla tjej gjorde sig riktigt illa igår..

Astrid!

Igår skulle jag ut och äta direkt efter jobbet men planerna ändrades snabbt.. Anders ringde och sa att han och flickorna var på Hälsocentralen och att vi var tvugna att åka vidare till akuten i Gävle för att kolla så att hennes arm inte var av.. =( Usch vad rädd och ledsen jag blev!!!

Anders och flickorna kom och hämtade mig från jobbet och vi åkte in.. När jag skulle lyfta ur Astrid ur bilen började hon skrika hysteriskt, aj aj aj mamma, skrek hon och därimellan ylade hon av smärta, jag har aldrig hört ett barn skrika och gråta så. =( Jag kunde inte hålla tårarna tillbaka medans jag sprang in på akuten och bad om hjälp. Vi blev snabbt visade vidare in i ett rum och de sa att hon skulle få mera smärtstillande då de också trodde att armen var av när de hörde henne skrika. Direkt kom en läkare som heter Rickard springande och frågade vad som hade hänt, snabbt tog han och kände på hennes arm och drog den fram och tillbaka en gång och då hörde man ett knäppande ljud! Då sa han att det var ngt i armbågen som hade legat fel och att hon snart skulle vara bättre, och det hade han rätt i, 15 min senare lekte hon och velade inte åka hem igen. =)

Idag märks det inte alls att hon hade så ont igår. =)

Klättrar och gungar med syrran!

Åker skottkärra!

Gungar lite i hammocken!

Idag hade vi sådant härligt väder att vi lunchade ute!

En glad Alva i väntan på maten!

Astrid inte lika glad!

Fanns lite olika att välja på men som vanligt vart det korv för Alva och majs för Astrid. =)

Härligt kort på Alva och Maja!

Vi har även hunnit med lite shopping idag. =)

Handlade blommor och nya blomlådor!

Vitt blått och ljusblått blev det i år!

Äntligen känns det som att våren verkligen är här!!

Ha en fin lördag mina vänner!

Kramar Anna!


1 kommentar:

Anki sa...

Nä men stackars Astrid!!! Va skönt att det gick så bra!!!
Å vilken härlig dag ni har haft!!