måndag 2 maj 2011

Receptet som försvann!

Hittade ett recept för någon vecka sen i en tidning, eftersom det inte var min tidning så fotade jag receptet med min mobil, men tydligen har jag inte fotat hela receptet. =(

Men faktist så tyckte jag att det blev helt ok ändå så här kommer min tolkning av receptet! =)

Kycklinggryta på bulgurbädd!

Ingredienser:

*900g kycklingfilé i bitar (skulle vara kycklinlår, men hua vad äckligt det var så dom kastade jag)
*1 hackad purjolök
*4dl creme fraiche paprika och chili
*100g fryst paprikamix (jag ska ta mer nästa gång)
*300g broccolibucketter (jag hade ca 400 men hade kunnat ha mer även där)
*2 dl grov bulgur
*2 msk hackad persilja

Gör så här:

1)Ta de skurna fileérna och bryn dom med lite smör i stekpanna, när det nästan är klart ha i purjolöken och bryn även det. Salta och peppra och ha sedan över det i en gryta.

2)Tillsätt creme fraich, paprika mixen och broccoli och låt puttra i 15 min.

3)Tillaga bulgur enligt förpackningen, ha sedan i persilja.

4)Ha bulgur i botten på en form och lägg kycklingröran över. (här slutar receptet, så jag åt det så, vet inte om det är meningen att det ska in i ugnen eller om det är klart, gott vart det iallafall)

Hoppas det smakar!

Kram Anna!

Inga kommentarer: