torsdag 21 juli 2011

Smartson testpilot!

Jag har fått äran att prova nya Kesella kvarg hallon eftersom att jag är testpilot för Smartson! =)

Denna gång provade jag att göra en paj med hallonpannacotta!

Paj med hallonpannacotta!

Ingredienser;
*12 digestivekex
*75g smör
*1tsk kanel

Fyllning;
*3gelatinblad
*2½dl vispgrädde
*500g kesella kvarg hallon
*3-4dl hallon

Gör så här;

1)Mixa kex smör och kanel.

2)Tryck ut blandningen i en form (ca 28cm) med löstagbar kant.

3)Låt stå i kylen i minst 15 min.

4)Låt gelatinbladen ligga i blöt i kallt vatten i 5 min, krama sedan ur vattnet.

5)Koka upp grädden och rör sedan ner gelatinbladen.

6)Låt svalna lite och ha sedan i kesellan och rör ihop.

7)Häll gräddblandningen i formen och låt stå kallt i minst 3 timmar, garnera med färska hallon.

Hoppas det smakar!

Kram Anna!

Inga kommentarer: