fredag 7 oktober 2011

Hur känner ni det?

Hur känner ni er när ni måste gå hem från jobbet eller stanna hemma pga av sjukdom?

Känner ni er som värdelösa svikare? Det gör jag!!! Det beror så klart mycket på att jag inte vill sätta mina arbetskamrater i skiten + att oftast så finns det ingen personal att sätta in så de får gå 1 kort, vilket inte är bra ur någon synvinkel alls. =(

Igår gick jag hem från jobbet, vart tvungen att avvika ganska plötsligt, (även om vi hade påbörjat letning av personal) och trodde att de skulle få in någon till kvällen men det fick dom inte, i morse fick jag höra att allt hade gått bra ändå så jag pustade ut lite grann.. Men jag visste att om jag blev hemma idag också så skulle det inte finnas ngn för de var redan en kort på förmiddagen..

Nu har jag inte pratat med någon om hur det har gått men jag kan ju tänka mig, fredagkväll och en kort är ju inte precis det roligaste man kan tänka sig. Nu får jag bara hoppas att de på ngt sätt fick in sin rast och att de inte behövde jobba ihjäl sig ikväll!

Hoppas allt gick bra för er ikväll!!

Kram Anna!

3 kommentarer:

Karin sa...

Man kan ju verkligen inte rå för att man inte kan jobba pga sjukdom, eller pga sjuka barn. Men jag känner igen mig, man får så otroligt dåligt samvete för man vet att det kan vara så svårt att få in personal. Men är man sjuk så är man!

Rossa sa...

Känner som du, vi är ju tre men är man sjuk blir de mycket att göra på två..Är man sjuk så är man, ingen tackar en för man jobbar krasslig man blir bara sämre själv. Varit där två dagar o de har sett rätt ok ut..Krya på dig, hoppas vi synd på söndag kram

Anonym sa...

Förstår hur du känner dig. Men man kan inte rå för att man är sjuk. Och du måste tänka på din egen hälsa. Badet står kvar :-). Hoppas du mår bättre snart. Kram Lisa