söndag 23 oktober 2011

Promenad förbi Anna-Lisas hus!

Idag hade vi en riktig mysig frukost barnen och jag, Hugo och Tilda sov ju över så imorse blev det en lite större frukost än vanligt! =)

Strax innan lunch åkte vi till mamma och pappa och medans dom gjorde mat och barnen lekte så gick jag på en promenad!

Vallbyån!

Går man vidare efter "kroken" vid Vallbyån så kommer man förbi ett gammalt förfallet hus som tydligen kallas Anna-Lisas (klicka för att läsa förra inlägget om huset)

Krossade rutor och uppvuxen trädgård!


Tyvärr så  är det ngn som förstör huset, nog för att det är gammalt och inte går att rusta upp men jag tycker det är synd.. Hade hellre sett att det fick vara som det är!

Är ju så himla nyfiken på huset, och när jag skrev om det förra gången fick jag svar att huset kallades Anna-Lisa´s. Kanske ngn vet nått mer?

När jag hade vandrat upp till "Skatfors" så såg jag ngt mellan träden, ser ni?

Tänk att när jag var liten och hade häst så RED vi över den skrangliga gamla bron, hua.. Ser ni det lilla rådjuret som badar?



Ofta lekte vi vid den lilla forsen som små och i "viken" badade vi med hästarna!

Påvägen hem fick jag sällskap! =)

En liten söt katt tjej som tydligen hade små bebisar hemma!

Hoppas ni har haft en fin helg, här har den varit jätte bra, och hela veckan som kommer händer det en massa skoj! Så just idag ser jag framemot att en ny vecka ska börja! =)

Kramar Anna!




2 kommentarer:

malin olsson sa...

Åååå så många gånger vi ridit å badat där :-)

Jessica Jonsson sa...

Ja du Anna, hur sjutton vågade vi rida över den där bron? Iof. är den några år äldre nu, men den var skruttig redan på vår tid. Samt hur många gånger man badade med hästarna där. Vad många minnen som kom, det var en underbar tid i fina omgivningar :). Det där gamla huset hade jag och syrran många tankar om när vi red förbi där. Jättehärliga bilder som väckte minnena till liv :)