tisdag 8 november 2011

Vab!

Denna vecka är det Astrid som är sjuk, känns som att jag aldrig är på jobbet, och av gliringarna jag har fått så tycker de andra också att jag är borta mycket..

En sjungande liten ballerina!

Men vad gör man, bara att bita i det sura och stanna hemma, inte för att jag skulle vilja göra det på ngt annat sätt då de är sjuka. Anders och jag delar nästan 50-50 på vabándet och att lämna bort sjuka barn tycker jag inte att är ett alternativ!! Tycker nämligen inte att det är OK, jo om det är på gränsen till friska men man vill att de ska vila en dag till då tycker jag att det är ok men inte vid magsjuka hög feber eller andra "jobbiga/tuffa" sjukdommar.

Eller vad tycker ni? Är jag fjantig?

Igår åkte jag med Astrid till HC så att hon fick hjälp med sin andning, tyckte att det var så jobbigt för henne och ringde 1177, när de lyssnat på henne genom telen så blev vi skickade vidare, väl där fick vi en världsgullig doktor och sköterskorna var också toppen!! Astrid fick några tabletter som skulle blandas med vatten och efter lite blodprover osv fick vi åka hem, väl hemma var hon sämre ett tag men sen så släppte det värsta och hon mår idag mycket mycket bättre!!

Imorgon är det Anders tur att vara hemma och jag ska till jobbet, på eftermiddan har jag även ett möte inbokat som jag är lite orolig över..

Nu ska jag svira om till träningskläder och sen blir det en promenad med Linda!

Ha de bra, vi hörs!
Kramar Anna!

1 kommentar:

Marie sa...

Strunta i vad dom säger på jobbet. De är säkert bara lite skämt :) Badet klarar sig alldeles utmärkt utan dig tror jag;) Kram och krya på er!