söndag 18 december 2011

Sjukdom och julgranen!

I fredags började Alva klaga på öronvärk och den kommer och går hela tiden, samma sak med febern.. Hoppas hon snart blir piggare och att Astrid klarar sig den här gången!


Igår tog vi in granen och jag och flickorna klädde den!

Dålig bild men ni ser iallafall att även i år går granen i vitt och silver med kulor stjärnor och genomskinliga pärlor istället för glitter. Funderar på att köpa några små änglavingar att hänga upp också, det tyckte Alva att var en bra idé!

Nästa år funderar jag på att ha en platsgran nere att klä i klassiskt rött och glitter och ha en vit/grå äkta gran uppe, och ingen vanlig skogsgran utan Ädel/Kungs eller Silvergran som jag brukar. =) De är så fina tycker jag + att de inte alls barrar som en vanlig skogsgran!

Idag har jag hunnit klippa och slinga mig medans Alva var hängig,  Anders städade och Astrid lekte med morfar, snart är det bara bakning och de sista julklapparna kvar !!

Ha en fin avslut på fjärde advent!

Kramar Anna!


Inga kommentarer: