torsdag 2 juni 2011

Gårdagen!

Får så många frågor om vad som hände igår så jag beslutade att skriva lite om det här.. Ni som inte är intresserade kan sluta läsa nu. ;-)

Jag hade en läkartid kl 15,00 igår i Storvik pga av att jag har haft huvudvärk i många dagar som inte har velat ge med sig, vissa dagar har varit bättre och vissa sämre men inte haft någon värkfri dag..
Väl där så kollade hon både det ena och det andra,det tog ca 40 min och sen velade hon att jag skulle åka in till akuten eftersom hon inte hittade orsaken till värken.. Väl inne i Gävle fick jag vänta vänta och åter vänta innan det var min tur, jag fick en ung doktor som gick igenom hela mig igen, blodprover togs och jag fick åter vänta.. När de väl hämtade mig fick jag veta att jag skulle iväg på hjärnröntgen, först då började jag själv bli orolig! Sen var det bara att vänta en 30-40min igen innan jag fick träffa min läkare igen, hon sa att röntgen såg bra ut, inga blödningar vilket var det de hade trott att det var, men hon sa att hon vela helt utesluta små blödningar och vissa sjukdommar så hon velade inte släppa hem mig utan att ha tagit ett ryggmärgsprov, då blev jag livrädd!!! Det är ju något man har hört att gör så himla ont! Men jag vågade inte låta bli utan det var bara att sätta igång..
Och ont det gjorde det, och jag mådde väldigt dåligt efteråt, hade en huvudvärk som aldrig förr och dessutom ont i ryggen och rädd.. Efter två timmar kom doktorn tillbaka och sa att även det provet såg bra ut och att mina blodprov (35st) såg bra ut, bara en avvikelse och det var helt ok!!
Så skönt, men ändå lite jobbigt, fick dåligt samvete över allt jobb de hade lagt ner på mig och alla pengar detta måste ha kostat, men det hade ju kunnat vara ngt fel, det kunde ju varken jag eller dom ha vetat! Nu pratade vi om hur vi skulle fortsätta och jag fick sedan åka hem, aldrig har jag väl varit så glad över att komma hem nångång!

Idag har jag en hemsk värk i ryggen och (som vanligt) ont i huvudet, hoppas på att värken släpper ngt imorgon, för sen är det helg. =)

Ha en fin helg, kramar Anna!

1 kommentar:

Caroline sa...

Åhh Anna, stackars dig!!
Skönt att dom inte hittade någon, så nu tycker jag att värken oxå kan försvinna!

När man ser dig så kan man inte ana något, du är alltid så go och glad, strålar värme! Det va jätte kul att se dig igår! Kram kram på dig! Trevlig helg!