lördag 18 juni 2011

Linas kycklingpaj!

Igår bjöd jag på två olika pajer, detta recept fick jag av Lina, därav namnet! =)

Linas kycklingpaj!

*1½ dl vetemjöl
*50g smör
*1 msk vatten
*1½ msk hackade jalapenos
*½ grillad kyckling
*1 gul lök
*100g philadelfiaost
*½ burk Old el Paso thicken Chunky Salsa
*200g cheddar ost

Gör så här!

1)Sätt ugnen på 225g.

2) Gör pajdegen; Blanda mjöl och smör till en gryning massa i en bunke, tillsätt vatten och arbeta ihop degen. Låt vila kallt en stund. Ha ut degen i en smord pajform och grädda i 10 min.

3) Rensa kycklingen och skär den i mindre bitar.

4) Hacka löken och bryn löken och kycklingen i stekpannan.

5)Tillsätt salsa, philadelfiaost och rör om väl.

6)Riv osten.

7) Lägg ut jalapenos och röran i pajskalet och strö över osten.

8)Gratinera i 10-15 min eller tills osten har smält.

Jag gjorde dubbelsats och hade i en större form, annars tyckte jag att det såg lite ut, tog dessutom mindre av jalapenos och osten, men det är ju en smaksak!

Servera med en god sallad och ev vitlöksbröd!

Hoppas det smakar!

Kram Anna!

Inga kommentarer: