torsdag 22 september 2011

Hur kan man?

Idag när jag åkte hem från badet vid 19,00 tiden (vi hade varit där och badat med flickorna efter mitt jobb) så såg jag en ensam liten kille gå längs med vägen gråtandes och dragandes på två långa pinnar..

Jag åkte in på nästa väg och ställde ifrån  mig bilen och sprang efter pojken för jag förstod att ngt måste ju ha hänt.. Flera person gick, cyklade och åkte bil förbi honom utan att bry sig. =( När jag kom ifatt honom frågade jag vad som hade hänt och han (5-6 år)sa att han hade varit vid lekplatsen med sin syster (9år) och att de hade blivit bjudna hem till systerns kompis men att de två tjejerna hade stuckit ifrån honom och att han nu inte hittade hem!!

Där gick alltså en ca femåring, väldigt liten, ledsen och utan att hitta hem och INGEN mer än jag stannar, vad är det för fel på folk? Skulle inte NI vilja att om erat barn kommer bort att ngn ska hjälpa dem? Och VEM låter en liten nioåring ta med sig lillebror långt hemifrån till lekplatsen utan en vuxen???

Tur att vi förstod varandra och att han kunde säga vilket nr och vilken gata han bodde på så att jag kunde följa honom hem, stackarn frös så att han skakade i sin tunna långärmade tröja...

Ta hand om varandra!

Kramar Anna!

2 kommentarer:

Anki sa...

Stackars liten!! Vilken tur att du har ett gott hjärta Anna!!
Skrämmande att ingen annan stannade! Kram!!

Anonym sa...

Tur att det finns godhjärtade människor som du som bryr sig. Tack!