tisdag 27 september 2011

Nytt Chili con carne recept!

Idag provade jag på att göra en ny Chili con carne, den vart faktist riktigt god med lite heta jalapenos på. =)

Chili con carne!

*500g köttfärs
*1msk olja
*1 rödlök (jag tog gul och det gick bra)
*2 vitlöksklyftor (tog 1st)
*1tsk salt
*1krm peppar
*½-1 tsk chilipeppar
*1 pkt ICA finkrossade tomater med chili 500g
*½ dl chilisås
*1tsk paprikapulver
*1-2tsk tabasco (hade inge hemma så det tog jag inte av)
*2 burkar vita böner (jag tog 1 burk extra stora istället)

Gör så här!

1) Bryn köttfärsen i olja i en gryta (eller stekpanna med höga kanter)

2) Skala och hacka lök och vitlök, rör ner det i köttfärsen och låt den brynas med i några minuter.

3) Krydda med salt peppar och chilipeppar.

4) Blanda i krossade tomaterna chilisåspaprika pulver och tabasco, låt sjuda i ca 10 min.

5) Häll av spadet av bönorna och skölj dom i kallt vatten, ha sedan i dom i grytan och låt koka upp så de blir varma.

Servera med tortilla bröd och feferoni eller jalapenos!

Barnens tallrik, de fick även ris och lite kålsallad!

Hoppas det smakar!

Kramar Anna!

Inga kommentarer: