onsdag 30 mars 2011

Inte bra.. =( (ingen läsning för kräsmagade)

Igår kände jag mig krasslig på jobbet så jag gick hem tidigare för att vila mig så att jag snabbt skulle vara frisk igen.. Vid fyra hämtade jag barnen, Alva sa då att hon hade ont i magen och huvudet. Fick även veta att det gick magsjuka på förskolan, så då visste jag vad som komma skulle. =(

Hem och lade oss allihopa i soffan, och när Anders kom hem tog han tempen på Alva som då hade lite feber, precis som mig.. Alva var slö hela eftermiddagen och kvällen men Astrid stojade desto mer. Vid läggningen så kräktes Astrid, rätt över mig.. I ANSIKTET, inte roligt alls. =(

Astrid somnade om ganska snabbt och jag och Anders satte oss i soffan för att kolla på Cougar Town, då hör jag nån som harklar sig och går och kollar, då har Alva kräkts ner sin säng men sover fortfarande. =(

Medans tvättmaskinen gick för fulla muggar ringde jag till mamma och pappa som kom hit med täcken och kuddar!! TACK!

Resten av natten blev lugn, men Astrid började harkla sig igen i natt men då kom inget, jag sov som på nålar och mådde dåligt både över kräkor och min feber och halsont. Imorse tog Anders barnen och jag gick och sov igen, så skönt!!
Tack Anders för det..

Nu mår barnen ganska ok, de har både ätit och lekt hela dagen, fast vi har mest suttit framför tv´n.. Jag mår dåligt till och ifrån. Nu hoppas jag av hela mitt hjärta att allt är över för denna gången och att jag och Anders inte får magsjuka!

I helgen har vi ju en hel massa med roliga saker som vi ska göra så nu håller vi tummar och tår på att vi kryar på oss snabbt!

Hoppas ni är friska och krya!!

Kramar Anna!

4 kommentarer:

Linda sa...

Här hemma är det oxå sjukt.. Nelly har lite hosta och feber. Krya på er!

Emil sa...

Hahaha kollar Karl på Cougar Town.

Anonym sa...

hahaha emil. nejnej anna skrev fel egentligen kollade vi på best of buttman. mvh karlosarius

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Nej men stackars er! Hoppas nu att ni mår bättre!!!