måndag 21 februari 2011

Ledig måndag!

Åh vad skönt det har varit med ledig dag, ändå har den inte bara "suttits" av utan jag har hunnit med en hel del. =) Ioförsig en massa trök såsom tvätt, disk städ av badrum mm, men också ett besök hos mamma och pappa och sedan storhandling..

Det blir dyrt nu för tiden med mat, man märker en stor skillnad nu när vi eller mest jag då äter så mycket mera av grönsaker, frukt, rotfrukter och annat nyttigt, det kostar mer helt enkelt!

Idag har jag även hunnit med att göra två maträtter, en av misstag. ;-)

Till Anders vart det en omelett på ägg, mjölk, lök, skinka och kryddor, till mig och flickorna vart det fullkornspasta med skinksås gjord på lättmjölk och matlagningsgrädde 5% och lök och kryddor och till det en massa kokta grönsaker! Vart riktigt gott!

När jag var och handlade köpte jag lite roliga och annorlunda tomater, man måste ju prova lite nytt ibland! =)

Ananas bananer och röda, gröna och gula tomater!

Vad har NI ätit idag?

Kramar Anna!

5 kommentarer:

Hella sa...

Äter Anders nyttigare än dig nu?;)

malin olsson sa...

jag har ätit potatis och hemgjorda köttbullar..
Neo som är sjuk gjorde jag olika rätter till..hemgjorda köttbullar å självklart hemgjord mos ;-) men det dög inte så då gjorde jag pannkaka som alltid går hem :-)

Anki sa...

Åh de där grön/röda tomaterna är så goda!!
Vi har ätit kokt potatis & fisk med ägg, tomat & persiljesås...

Emil sa...

Jag åt vita bönor å köttbullar, det är gott det!

Anonym sa...

Köttbullar o potatis på IKEA