torsdag 10 februari 2011

Liten febrig Astrid med prickar!

Imorse när Astrid vaknade så kände jag direkt att hon hade lite feber och att hon inte var så pigg som hon brukar, tog febern på henne och hon hade strax över 38 grader, inte alls mycket alltså.. När det var dags för blöjbyte märker jag att hela hon är prickig.. Röda stora och små oformade fläckar, mest på mage och ena benet.. Nu har jag ringt 1177 och hälsocentralen (BVC får jag inte tag på) och båda dom säger att jag ska prata med BVC, kanske är det en reaktion på sprutan hon fick för en vecka sedan (1,5års sprutan)

En prickig tjej med smör på. ;-) Efter frukost mackan!
Ser väldigt smärtsamt ut men hon verkar inte tycka att de gör ont eller nått!

Men synd är det om henne, även om hon skrattar och dansar precis som annars, lite Ipren har hon fått mot febern och kanske den även hjälper mot fläckarna!

Alva fick också stanna hemma idag och Anders kommer hem till flickorna lite tidigare så jag hinner iväg på VDM och sen jobb, imorgon ska jag vabba för första gången någonsin. Hoppas lilltjejen är piggare då och har mindre fläckar!

Nu ska jag leka lite med flickorna, tror det blir lego eller lera. =)

Ha de bra så hörs vi!

Kramar Anna

5 kommentarer:

Unknown sa...

Stackars liten! Tur att hon inte verkar besvärad av det. Hoppas hon kryar på sig snart ialla fall.
Kram

Anonym sa...

Oj, det ser riktigt läskigt ut! Fast det är ju säkert inte det, men det måste kännas jätteläskigt när man drar upp tröjan och hittar värsta röda blaffan. Isch! Krya på sötnosen!
Kram Annelie & Vanja

Fröken Lovisa sa...

Men oj vilka utslag!!!
Skönt att de inte verkar kännas så onda som de ser ut.
Skickar ett gäng kryapå-kramar!!

Angelica sa...

så där ser thyra också ut.. eksem som hon ärvt av mig.. jag såg också ut sådär.. blir värre för oss av hund, apelsin och tomat :( inte alls roligt..

Anonym sa...

let me take off your diaper I love to see baby pussy