fredag 11 februari 2011

Vabb!

Idag är det min tur att vabba för första gången, vi har ju haft turen att barnen har varit sjuka när jag har varit mammaledig eller Anders har haft ledig vecka så det är nu första gången vi tar vabb dagar.

Ingen aning om hur det funkar gick jag in på datorn för att anmäla Astrid som sjuk och att jag skulle vara hemma, men ingenting funkade så jag fick ringa in istället, även där krånglade det lite men till slut fick jag till det, tror jag. ;-)

Astrids utslag ser lite bättre ut men hon har lite mer feber idag, igår lyckades ju hon dessutom att ta sig en hutt med Ipren själv!! Toktjejen tycker ju att det är typ det godaste som finns och inte var det barnsäkert lock på flaskan heller.. Anders fick ringa till 1177 och bli kopplad till giftinformationscentralen, där fick han det lugnande beskedet att det inte var ngn fara, inte ens om hon hade fått i sig dubbelt så mycket.

Snöoväder har vi fått igen, knappt så man tar sig utanför dörren.
Mamma och pappa skulle åka till Arlanda för att flyga till Tyskland imorse, det var på snåret att de hann.. De hade tydligen inte ens kommit ut på grusvägen utanför vårat hus imorse, sen vart det problem när de skulle ut på stora vägen också.
Vi hade telefonkontakt mer eller mindre hela deras väg, jag försökte få tag på Arlanda + att jag satt och kollade om deras plan skulle bli försenat eller inställt. Kl 9,00 skulle de senast checka in och mamma var där typ 9,01. =) Så de fick checka in och sen fick de veta att planet var försenat så då kunde de pusta ut en stund!

Nu ska jag försöka lägga Astrid, just nu sitter de och kollar på tv. Astrid som är hängig har mest kollat på tv hela dagen, utom när hon har kännt sig lite piggare, då har hon jagat Alva genom huset, Alva har fått hålla på lite med pärlplattor osv, smågrejs som Astrid bara försör om hon är i närheten.

Nu hoppas jag att vi alla är pigga imorgon så att vi iallafall kan gå ut en liten sväng.. Då hoppas jag även på sol! =)

Ha en supermysig fredag, kramar Anna!

3 kommentarer:

Andersson-Nyman sa...

Men Anna, FK:s hemsida är ju så enkel. :)
Dessutom kan du ju skicka sms för att göra anmälan nu för tiden. Har du en smartphone kan du till och med ladda hem en app för att anmäla vab.

I huvudet på Caroline sa...

Hoppas lilla tjejen frisknar på sig snart!! Och vädret i dag var inte roligt... plogbilarna hade nog fullt upp både på vall och bro sidan!

Ha en trevlig helg!
kramkram

Karin sa...

Jag hittar ingen app =(