måndag 7 februari 2011

Shopping!

Idag hade jag och mamma bestämt oss för att åka till Valbo och shoppa efter hennes jobb!

Jag var så peppad och hade skrivit en lista på vad som skulle inhandlas.. MEN som vanligt hittade jag INGENTING när jag väl  kom iväg. =( Var ioförsig till syrran och inhandlade en puder foundation men ingenting mer blev inhandlat. Inte har jag en aning om när jag har tid att åka iväg igen heller. =(

En olycka såg vi i Sandviken också, hoppas att det inte var ngt allvarligt!

Inatt ska jag och flickorna sova hos mamma och pappa igen, hemma är det byggkaos för idag påbörjades uppbyggnaden av badrummet med golv och väggar. =) Tyvärr så är det så svårt att få Astrid att somna när vi är här, ioförsig är hon krånglig hemma nu för tiden också men speciellt här är hon tråkig att lägga eftersom det tar sådan tid att få henne att somna, idag somnade hon inte förrens hon fick ligga på min mage. Lite mysigt är det ju men kan vara skönt att få lite egentid så här på kvällen innan man lägger sig!

Hur gör ni när ni lägger era barn? Hur gör ni som har fler än ett barn? Att lägga Alva går oftast lätt men lillfröken är svårare hon!

Imorgon är det dags för jobb igen, första kvällen av tre!! Sen ett dagspass och sen ledig helg. =)

Kanske nån av er som vill hitta på något i helgen, jag och flickorna är utkastade hemifrån även då så vi åker gärna och hälsar på nån. ;-) Anders jobbar ju såklart men ska fortsätta jobba med badrummet direkt när han kommer hem så vi flickor blir ensamma hela helgen.

Nu har mamma kommit hem från vattengympan så jag ska umgås lite..

Ha en fin måndagkväll, vi hörs snart igen!

Kramar Anna!

7 kommentarer:

Karin sa...

Jag placerar Oscar framför Tv:n (om inte Thomas är hemma) Tar med mig Calle och en flaska välling upp. Kl.19,00. Sitter med Calle i famn och han äter, jag sjunger 3 godnattvisor. lägger ner honom i sängen, drar ev. en visa till, sen går jag. (allt detta sker i bäcksvarta mörktet på typ 10 min, max)
Kommer ner till Oscar och väntar i ca 30 min. Sen smyger vi upp i barnens sovrum, läser 1 saga/serie-historia, säger gonatt, går ner. Tar typ 15 min.

Sen kan jag i lugn å ro slöa framför tv:n resten av kvällen =)

Linda sa...

Nu har ju jag bara ett barn men tänkte svara på hur jag gör vid läggning.
Vi byter till sovkläder och borstar tänder. Ibland lite pusslande innan det blir sängen för att läsa bok. Sen säger jag god natt och vi kramas lite osv. Jag ligger brevid med en hand/arm på Nelly tills att hon somnar. Medan gör jag oftast lite andningsövningar. När det låter som att hon somnat tassar jag därifrån.

Fröken Lovisa sa...

Vi läser en saga för E sen säger vi god natt och går. Lovar alltid att titta till henne , hon har oftast somnat första gången vi tittar till, efter ca 10 min.
Är båda hemma är inte V med, annars får han lov att vara det och oftast är han jättegnällig då. Hur vi ska göra när han får rutiner kanske jag får tips på här!!
Kram!

Hella sa...

Hejjag är också ensam hela helgen, mange ska till skåne. tyvärr så har jag inga tips med läggning för våra somnar när dom är trötta. allt mellan kl 19-22. vi badar våra varje kväll då blir dom trötta och efter badet kollar dom disneychannel. sen lägger vi dom samtidigt i samma rum och ibland sjunger vi och berättar en historia, det beror på hur trötta dom är. en kanske somnar och en får hänga med ner och bli tröttare, väldigt olika. Kram!

malin olsson sa...

Sätter på neo en pyjamas sen får han äta välling i soffan (då det alltid är tjat om det) efter flaskan borstar vi tänderna kryper ner i "VÅRAN" säng å läser 1 lr 2 böcker (beror på hur trött mamman är)
efter det släcker vi å säger god natt,efter ett tag somnar neo å sen jag haha

I huvudet på Caroline sa...

Härligt att komma i väg och få shoppa, tråkigt att du inte hittade någonting, men skönt att få lite ensamtid iaf... en liten tripp från vardagen!

Peppar peppar här hemma är läggningen inga problem, Lowe och Melwin borstar tänderna ihop sen lägger jag ner Lowe i sängen, med eller utan flaska... han bubblar ett tag om han inte är jätte trött sen somnar han... Melwin läser vi en saga för sen går vi ut från rummet hans, han somnar oftast ganska så fort!
Men då har ju vi en mycket vaken Lowe på nätterna istället så allt ska ju tydligen inte vara bra;)
Stora kramar till dig!!!!

Anonym sa...

Ja, du vet ju hur vi gör här. :-) Och det funkar till och med när hon är sjuk! Hon har sovit nästan ostört 12 timmar trots nästäppa och hosta. Vi börjar vid 18 med bad och lek. Sen välling i soffan. Vid typ 10 i 19 så skojar vi och leker hela vägen upp till sängen och sen tar själva läggningen 1 minut. Sen har vi 12 timmar att göra vad vi vill med!!! Underbart!
Kramkram
Annelie