fredag 15 oktober 2010

Fredag!

Har precis blivit avbytt av Anders, Astrid vill nämligen INTE sova, jag vet inte HUR länge jag har försökt.. Iallafall över en timme.. Puh.. Nu har Anders gått in och lagt sig i sängen med henne, får se om det funkar bättre. Frågan är om jag vågar smyga in dit sen eller om jag får sova på soffan...

Ännu en dag som har varit ganska tråkig, men gått snabbt ändå.. Vi är ju fortfarande lite krassliga även om båda barnen börjar bli piggare nu, Anders är dock sämre igen. =( Själv funderar jag på att prova att träna på söndag igen, det får bära eller brista.
Började dagen med att röja upp här hemma, det behövdes verkligen, dammsugit och torkat golv + tvättat och diskat, lite kvar men nu överlever vi helgen iallafall. ;-) Mitt i allt så började jag göra lunch, orkade inte åka och handla så jag tänkte att jag tager vad jag haver, potatis morötter och lök i ugn och kött som fick puttra i en sås och till det gurka och tomat, skulle bli gott tänkte jag och provsmakade såsen.. =( Urk, något var väldigt fel, den smakade konstigt med en sur eftersmak, vart livrädd att ngt var gammalt och kastade köttet + såsen så det blev korv och ugnspotatis istället. Var ju rätt gott ändå. =)

Även idag har vi kollat på film, men idag hängde inte jag med i handlingen för jag började läsa en bok igår som jag bara var tvungen att läsa klart. =) Otäck konstig och väldigt bra!

Oj nu kom Astrid uttrippandes helt själv från rummet, gick inte så bra för Anders att lägga henne med andra ord.. =(

Mariana och Emil var hit en snabb sväng oxå, lämnade lite leksaker till barnen, sedan åkte dom till Elisabeth. De kommer tillbaka hit i morgon. =)

Näe nu ska jag väl försöka få Astrid att somna igen.. Önska mig lycka till!

//Anna

Inga kommentarer: