måndag 11 oktober 2010

Veckans första dag.. Måndag..

Måndagen började bra med sovmorgon, Anders var snäll och lät mig sova fasten det borde ha varit han som sov länge första morgonen men kanske tänkte han på att jag inte har mått så bra och min onda rygg.. Hur som helst så var det snällt. =) Med en sådan start på morgonen så tror man ju att resten av dagen ska gå som en dans men icke. =( Men nog pratat om det..

Idag har det inte heller hänt så mycket, vi är fortfarande krassliga, fast Alva har bara lite hosta kvar nu. =) Så jag hoppas att vi snart är bättre allihop. =) Efter lunch åkte jag och flickorna en sväng till pappa, orkade inte sitta hemma mera.. Där klippte jag pappa medans Astrid sov och Alva lekte, när vi skulle äta mellis så bjöd pappa Astrid och Alva på kycklingkorv och frågade Astrid; Vill du ha? Till svar fick han: Mmm korv. =) Lilltjejen sa korv för första gången, hihi undra om vi äter det lite för ofta här hemma. ;-) När det var dags att åka hem så vägrade Alva följa med som vanligt så hon fick stanna kvar ett tag till, jag var ju tvungen att åka hem och göra mig klar för jag skulle ju iväg och klippa mig. =) Skönt att få håret gjort och att få prata lite. =)

Nu har jag ändrat inställningarna här på bloggen så nu kan man skriva kommentarer om man nu skulle vilja det. ;-) Skulle vara skoj att se om ngn läser.

Nu på kvällen när jag skulle lägga Astrid var hon så go och vela pussas och kramas hela tiden, kanske kände hon att mamma behövde lite extra kärlek idag. =)

Skickar med en bild på tjejerna, hihi, Astrid tycker att Alva är bra att sitta på framför tv´n. =)

Notera stolarna längs väggen, känns lite som diskot på skolan. ;-) Vi måste ha dom där för att Astrid bara klättrar hela tiden..

Ha de bra!

1 kommentar:

Karin sa...

Vet fler som har en liten apa hemma...