tisdag 26 oktober 2010

Vilken tur jag har!

Vilken tur jag har som har föräldrar som ställer upp när det behövs. Igår mådde jag så dåligt hela natten och ännu värre på morgonen, klarade knappt av att kliva upp och ge barnen välling. =( Alva skulle iväg till dagis och Astrid var som vanligt en väldigt pigg liten tjej så jag kände att det här går bara inte. Ringde pappa som så klart kom på en gång och bytte bil med mig och tog med sig barnen, skjutsade Alva till dagis och tog med sig Astrid hem till sig! Så skönt, la mig ner för att sova en halvtimme då jag visste att pappa skulle vidare till Sthlm så han hade inte tid att ha Astrid hela tiden, vaknade 2 timmar!!! senare, panik! Åkte så snabbt jag kunde hem till mina föräldrar och där mötte jag pappa med en sovande Astrid i famnen, puh, bara att pusta ut och sätta sig framför tv´n ett tag. Pappa stack vidare till Sthlm och jag och mamma spelade lite kort, sen hämtade jag Alva medans Astrid fortsatte att sova. =) När vi kom tillbaka så åt Astrid lunch och Alva mellis. Så jag överlevde förmiddagen, när vi kom hem så var det inte lång tid innan Anders kom hem och då somnade jag på soffan, tror faktist att han sov lite också. ;-)

På kvällen bestämde vi oss för att kolla på den tredje filmen vi hade lånat. Apan hette den och var ABSOLUT den SÄMSTA film jag sett. =( Anders gav upp efter typ 20 min men jag tänkte att den måste ju bli bättre men näe.. Så undvik den!!

Idag mår jag bättre men inte helt ok, ska iallafall försöka få lite gjort här hemma. Har renbäddat sängen, tagit reda på tvätt och vattnat blommorna, sen vart jag så slut så att jag tog en paus här. Borde prismärka kläder och leksaker som jag ska sälja på lördag. =) Hoppas jag får en massa sålt så att jag får lite extra pengar med till Ullared! =)

Ha de bra så hörs vi!

3 kommentarer:

Fröken Lovisa sa...

Ja du måste vila lite å Anna!! Skönt att kunna ta till hjälp då och då så där!!
Hoppas du blir piggare snart!

Familjen A. sa...

Tack! =) Jag mår redan bättre, var nog att jag fick sova så mycket! Hoppas vi kan ses snart, när alla sjukdommar har lugnat ner sig och ni har kommit in i vardagen igen. =) Är ju så nyfiken.

Vit Romantik sa...

Vad roligt att du hittade till mig! Tack för din fina kommentar!
Mvh Johanna