måndag 18 oktober 2010

McDonalds på en måndag?

Japp idag festade vi till det och åt på McDonald´s fastän det är måndag. =)


Efter maten så handlade vi lite sen åkte vi hem, Astrid sov och Anders fortsatte att måla medans jag och Alva gosade i soffan, hon kollade på tv och jag läste i en ny bok. =) Vill inget annat än läsa just nu, vi var till och med till Bibblan och lånade ännu en bok till mig, så nu kan jag läsa tills jag storknar. ;-)

Så här trött vart Astrid av att handla. =) Kjolen hon har på sig bestämde hon helt själv att hon skulle ha på sig, gick och hämtade den tidigt i morse i Alvas skåp och satte på sig den. =) Bra att kläderna passar på båda. =)



Efter att vi hade varit på bibblan så åkte vi till mamma och blev bjuden på mat, tyvärr var det ingen mat som passade någon av oss, men flickorna ska prova all mat tycker jag, så de själva får bestämma vad de gillar och inte gillar. Idag bjöd mamma på potatis, famors dillsås och strömming. Såsen och potatisen var ju iallafall god. ;-)

Här kommer det lite foton som jag tog när flickorna satt vid bordet och väntade på mat. =)





Astrid klättrar överallt som vanligt. =)

Nu är verkligen hösten här och snart snön, ett tecken på det är att svanarna stannar till innan de flyger söderut! Dåliga bilder men ni ser väl att det är två ungar med också. =)




Imorgon ska äntligen Alva få gå tillbaka till dagis, som hon har längtat! =) Och jag har bokat in mig på ett lunchpass som jag hoppas att jag kan vara med på, är så himla less på halsont och öronont nu..

Sitter och kikar på en massa fina bloggar, önskar att jag hade sinne för inredning, vitt vitt vitt och åter vitt skulle jag vilja ha. =) Men jag får liksom inte till det så fint som andra.. Hoppas att källaren blir bra till slut iallafall, väggarna är ju vita där iallafall. =)

Ha en fin kväll!!

3 kommentarer:

VITA NYANSER sa...

Vilka fina kort du har tagit på tjejerna, du kan ju jättebra!

Kram L-L

Familjen A. sa...

Tack! =)

Hade nog varit lättare med en ordentlig kamera + stillastående objekt. ;-) Jag gillar att fota och det är väl det som är hela grejen, att träna för att bli bättre. =)

Kram Anna

Anonym sa...

with her legs spread wide like that a treat for sure