måndag 8 november 2010

Burr kallt! (Foton)

Usch va kallt det var ute i morse, nio minus när jag sprang ut för att sätta i värmaren i bilen.. Men soligt och vackert var det!

Frosten över biltaket, i bakgrunden lekstugan!


Solen över hustaket!



En frostad del av häcken.



Våran älskade lekstuga, och lekstugans välkommen skylt!




Ingången till vårat hus, vill ha ny dörr så småningom. =) Under är våran välkommen skylt och med på bilden är en av ljuslyktorna som är inköpt på Ove Jansson. =)




Ska göra det lite vinterfint ngn dag vid entren, har ju en stor lykta stående där som väntar på att bli fin.. Men orken och lusten finns inte, vet inte varför men känner mig bara matt hela tiden och vill och orkar ingenting, verkar inte ens bli bättre av träningen.. Vill bara sova, eller ligga och göra ingenting på soffan. Kanske behöver ha nå vitaminer eller nått..

Skulle vilja fortsätta göra fint här hemma också, så mycket att göra och tiden finns men inte orken eller viljan. Skulle behöva en spark i baken tror jag.. ;-)

Oj höll på att glömma att ngt iallafall har blivit klart och det är borden till källaren, det är två av min morfars gamla bord som har blivit målade vita, det stora hade jag när jag flyttade hemifrån första gången. =) Och där vi tidigare hade ett köksbord står nu en av vikfåtöljerna och det lilla vita bordet, dit ska ju en bokhylla flytta också bara jag har bestämt mig för vilken vi ska ha!





Imorgon blir det nog ett lunchpass igen, dans. =)

På torsdag funderar jag på att åka en sväng till Stockholm och fira Emil som fyller, beror på om han kan komma ifrån på skolan och om jag har barnvakt. Hoppas det blir av, skulle vara skoj med miljöombyte!

Ha en trevlig måndag.. Kramar!

1 kommentar:

I huvudet på Caroline sa...

Hejhej!

Tack för dom fina raderna hos mig, värmde otroligt!
Vart positivt överraskad att någon man från Storvik läser mig blog, jag är ju en relativt okänd person här:)
Du har oxå en fin och innehållsrik blogg som jag kommer följa!

Fint och välkommande du har gjort vid entrén, visst är Ove bra oxå?
Kram Caroline