fredag 26 november 2010

Fredag!

Idag på förmiddagen hade vi mycket som skulle hinnas med, det var jag som skulle iväg och knäcka ryggen kl 9,00, Anders till tandläkaren kl 9,50 och sen jag klippas och slingas kl 11,00. Därimellan skulle man hinna med lite käk också. Det fick bli McDonald´s, barnen åt chicken McNuggets och jag kycklingwrap, var sådär men inget jag provar på igen..

Tänkte dela med mig av lite julfeeling. =) Har börjat lite med julpyntningen, inga tomtar eller gardiner än men här kommer lite av pyntet! =) (synd bara att det inte blir lika bra på bild som i verkligheten)

Datarummet!

Astrids rum!

Alvas rum!

     Köket!

 Sedan har jag tagit fram mina två adventsstakar som jag ska ha i år, har flera men nu tror jag att jag har bestämt mig för dessa två. =)




Igår roade jag mig med att sätta upp en namnskylt på Astrids dörr, vart fint tyckte jag. =) Bara jag har fått bort tejpen efter Alvas förra bokstäver så ska hon få en lika på sin dörr.


Nu sitter flickorna i badet och jag ska förbereda kvällsmaten, blir nog potatisskivor i ugn (kanske lite morötter också) fläskfilé, sallad och två olika såser. Kanske lite vitlöksbröd om vi har det hemma. =)

Ni då? Vad äter ni får något gott ikväll och hur långt har ni kommit med julpyntningen? Kanske väntar ni tills på söndag?

Ha de bra alla! Kramar

6 kommentarer:

Carro sa...

Ikväll blire tacos här hemma och jag är heeeelt klar med pynt och städ :) Jag tycker det är skönt å ha de klart så slipper man göra de på söndag. Då kan man njuuuuuta då :)

Familjen A. sa...

Gött med tacos. =) Kasta ut lite bilder på bloggen så man får se pyntningen. =)

Kramar!

Fröken Lovisa sa...

Ebba & jag äter potatisbullar & bacon, ingen höjdare för att vara fredagkväll, tråkigt när A jobbar till 22.
Å pyntningen gick det dåligt med här...
Vilken fin adventsstake, den med hjärtat!! Vart har du köpt den?
Kram!!

Familjen A. sa...

Oj vet du, det har jag aldrig ätit tillsammans. =) Förstår att du inte grejar på med en typ tre rätters en sådan kväll.. Den med hjärtat köpte jag faktist för några år sedan utanför Ullared i ngn inredningsbutik, men tror säkert att typ Owes har. Hoppas du hittar en om du letar. =)

Kram!!

Amanda sa...

Så fint ni har det!

Familjen A. sa...

Tack Amanda. =)