söndag 21 november 2010

Dagen innan avresa!

Idag har jag packat, tvättat och diskat.. Har mycket kvar att göra men barnen var på riktigt dåligt humör så vi gick ut i snön en sväng sen åkte vi till pappa, där lämnade jag Alva i 30 min medans jag åkte hem och packade i lite saker i bilen. Astrid sov i bilen medans. Nu när vi är här så är humöret inte mycket bättre på flickorna. Snart ska vi väl åka hem så att jag kan fortsätta. Måste komma på vad vi ska äta också, orkar verkligen inte åka och handla med två citroner. ;-)

Igår var vi iväg till Sandviken och handlade lite mat och lämnade tillbaka en stekpanna som var trasig och jag och Alva var in till "Drottningen" och kollade på utställare. Alva vart jätte glad då hon såg att hon och Astrid var med där. =) Mycket fina saker såg jag men tänker inte köpa på någonting innan det är dags för Ullared, imorgon alltså. =) Innan vi åkte hem från Sandviken så gick pappa in på willys och vi stannade i bilen, efter en stund vart Astrid ledsen så jag tänkte vända bilen för att se när pappa var klar. Åker fram och ska svänga lite och där står en stor översnöad sten!!!! Jag körde rakt in i den. =( ROLIGT? Not.

Så imorgon är det äntligen dags, vi åker till Ullared och barnen till farmor. =) Tror Alva har sett framemot det här lika mycket som jag, tänk hon ska få sova där i 2 nätter!! Jag känner också lite oro över att vara ifrån barnen så länge, men det var ju att antingen lämna iväg dom eller ta dom med och det gör vi inte om, vi var ju iväg med Alva när hon var liten och det var INTE kul, både Alva och Anders grät då. ;-)

Är även oroad över katten och kaninen, pappa ska sköta om dom och sen har jag även frågat grannen Lisa om hon kan kika efter Alfons så att han inte behöver sitta ute i flera timmar och vänta på pappa, och ge kaninen vatten om det är väldigt kallt, så det inte är fryset alltså.

Näe nu ska jag göra iordning lite mellis, sen blir det att försöka övertala barnen om att vi ska vända hemåt!

Åh höll på att glömma att berätta att Alva har lärt sig att skriva sitt namn. =) Första gången var i fredags, hon är så duktig! <3

Vi får se om jag hinner med ett inlägg i morgon, annars hörs vi om några dagar!

Ha de bra det ska jag ha.

Kramar!

2 kommentarer:

Fröken Lovisa sa...

Var också på Drottningen & kikade igår!
Åh va avis jag är på er som får åka iväg tsm så där!! Ni kommer nog ha supermysigt!! Å så roligt när man får shoppa dessutom!
Ha det toppen & kör försiktigt ;)

I huvudet på Caroline sa...

Ha en trevlig resa, kör försiktigt och shoppa försiktigt om det går;)
Krampådig!