tisdag 30 november 2010

Nygammal säng!

Vi har trilskats lite med sömnen med lilla fröken Astrid de senaste dagarna, svår att lägga och strulig på nätterna.. Ska det ändå strula så tänkte jag att vi skulle byta säng mitt i alltihop också, hon ska ha en utdragbar säng som även Alva hade ett kort tag innan hon fick sin 90 säng. =) Får se om lilla fröken tänker sova snällt i sin säng hela natten och hur det går att lägga henne i den. Bara jag hemma så jag hoppas att Alva somnar snabbt utan strul för jag antar att det kommer ta tid ikväll igen, igår tog det nästan 3!!! timmar med Astrid. Ikväll hoppas jag på mycket snabbare, skulle vara skönt med lite ensam tid framför tv´n.

Här provar Astrid sin säng, pekar på Ior som ramlade ur.
Det fula blåa på Alva´s säng är ett skydd för att jag är rädd att hon ska ramla ur på natten.


Så småningom ska ju även Astrid få en ny säng, vi funderar på en låg modell med lådor under till henne. Vi får se hur det blir!

Nu hoppas jag att någon vill köpa Astrids träfärgade möbler, iallafall skötbordet och sängen. Eller att ngn vill köpa hela inredningen dvs säng, skötbord, kista och klädskåp, annars målar vi kistan och skåpet vitt.





Näe nu ska jag ta och borsta tänderna på flickorna och göra dom klara för natten. Håll tummarna på att det går bra nu. =)

Kramar!

5 kommentarer:

Hh sa...

Sover Astrid på dagen? Kanske ska sluta med det då somnar hon nog garanterat. Kram

I huvudet på Caroline sa...

Oj himmel vilken fin säng Astrid har:) Synd att när hon vuxit ur den så har jag nog redan behövt bytt åt Lowe antar jag annars hade jag varit en väldigt intresserad köpare;)

Tack för dom värmande raderna hos mig!! Du är go du!
Kram på Er alla!

Familjen A. sa...

Hella: Jo hon sover en liten stund varje dag, vi har dragit ner tiden, vet inte hur det ska gå om hon inte får sova eftersom hon är så trött, då får jag väl lägga henne kl 18 och gå uop fyra på natten. =( Men igår gick läggningen snabbare iallafall.
Carro: Ja han hinner väl det, de är ju inte så långt ifrån varandra i ålder har jag för mig, hur gammal är Lowe?

Kram på er!

I huvudet på Caroline sa...

Snart tio månader, hur gammal är Astrid? Kram

Familjen A. sa...

Carro: Ja Astrid är född i Juli så hon är ju 1år och 5 månader, så det skiljer ju en del men inte såå mycket. =)
Kram