onsdag 10 november 2010

Första snön har kommit!

Japp igår kom första snön, barnen vart väl gladare än mig kan man säga. ;-) Jag är inte så förtjust i den första snön, men vet ju liksom att den endå kommer att bli slask och sen försvinna.

Lite bilder från idag. =)



Här är ett kort på mitt föräldrahem i vinterskrud!



När vi åkte därifrån idag så körde jag fast, som vanligt. =( Morfar är duktig på att köra så här fram och tillbaka- Sa Alva efter att han hade fått köra loss oss. =)

Nu på kvällen kom mamma hit och klippte flickorna, var meningen att bara Alva skulle klippas men Astrid satte sig bredvid och visade att även hon skulle toppas. =) Sötfisarna! Här bilder efter badet!



Astrid ÄLSKAR hår, hon gosar och tar på både Alvas och mitt hår så fort hon får chansen, ibland kan hon inte hejda sig utan tar även på håret på sådana hon inte känner. Hihi.. Vid läggningarna är hon som tokig och drar och sliter i mitt, man får vara glad om man har nått hår kvar snart!

Sitter samtidigt som jag bloggar på Facebook och får hjälp av en gammal skolkompis med bloggen. =) Får se om han får till det som jag vill. ;-) Hur som så är jag glad att han vill hjälpa, tack K! =)

Ha en fortsatt trevlig kväll! Kram på er!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med om snön! Ska den komma kan det väl vara kallt så den stannar och håller sig fräsch! Dessutom är den dryyyyyyg att skotta!
Vill komma och leka med kusinerna snart igen! Kanske ute i snön? Ska bara fixa skor till Vanja först.
Kramkram
Annelie

rosanna sa...

Fina bilder, skoj me snö :-)

Familjen A. sa...

Annelie: Självklart får ni komma hit och leka, bara att höra av er. =)
Rossa: Tack!

Anonym sa...

Du ta bort datumet på kameran. Det ser inte så snyggt ut men det ser skönt ut med snö!! Nu längtar jag på att åka skidor... kram Mariana

I huvudet på Caroline sa...

Tycker mig känna igen detta hus, ligger efter Vallbyvägen va?
Idag när jag var ute och gick min morgon promenad så pratade jag med en man som höll på att bygga om huset bakom detta, om jag fattar allt rätt så kanske det kan vara din farbror:)?

Ha en bra dag i snöyran!
Caroline

Familjen A. sa...

Mariana: Har tagit bort det nu! =)
Caroline: Japp det ligger där, mitt barndomshus. =) Han är min kusin, hans pappa som bodde där innan var min farbror. =)