fredag 19 november 2010

Fredag, alltså tacofredag?

Hej kära bloggisläsare. =)

Äntligen fredag och helgen är på ingående. Vad händer för er i helgen? Här hemma blir det till att planera packning för både oss vuxna och barn för på måndag morgon sticker jag och Anders till Ullared (avstickare till Lisa på vägen) och barnen ska till farmor. =) Oron över hur mycket jag kommer att sakna barnen har redan infunnit sig. =/ Men det är väl kanske nyttigt för både oss och barnen, och vi ska ju bara vara borta två nätter men Anders har ALDRIG varit borta från barnen så länge och jag har ju alltid bara lämnat dom hos honom när jag har åkt bort! De kommer att ha det hur bra som helst hos farmor och farfar men oron finns där ändå. Är liksom jag och Anders som ska ta hand om dom och trösta dom om dom blir ledsna..

Ikväll är det tacofredag, hihi, kommer ihåg när man var yngre och jag och Lisa åt tacos minst en gång i veckan och till det Trocadero. =) Det var tider det. ;-)
Har ni ngt speciellt på er taco? Jag har till exempel börjat med fetaost på. =) Supergott men jag kan ju ioförsig äta det till allt. Sen har jag sedan urminnes tider alltid tacodipp till också, ett måste för både mig och Alva. =)

Idag ska jag träffa Malin, var inte igår så det ska bli jätte skoj. =) Vi behöver prata av oss lite strunt, det behövs ibland.

Näe nu ska jag ta och röja upp lite här hemma, vill ju att Malin ska slippa kliva över alla leksaker om vi nu träffas här hemma. =)

Ha en bra dag alla, vi kanske ses senare!

Kramar

9 kommentarer:

Andersson-Nyman sa...

Vissa säger att banan ska vara gott till tacos. Men jag har inte vågat testa själv...

Fröken Lovisa sa...

Å jag fick äpple till tacos hos mina kusiner...förvånansvärt gott!!

Familjen A. sa...

Jasså banan och äpple, vet att vissa har ananas. Hihi. Har inte heller vågat prova. =)

Anonym sa...

Här kör vi också med fetaost. Och så har vi ofta pineapplesalsa. Det blir en lite härlig dans i munnen av den kombinationen. Ja just ja, och så har vi alltid creme fraiche istället för gräddfil. Mums!
Kram Annelie

Therese hjalmarsson sa...

Va mysigt! Vi ska också ha tacofredag hemma!=) Prova banan, Supergott! =)

Therese

Familjen A. sa...

Anneli: Jasså. =) Va kul det är att höra att man har så olika. Men creme fraichen är den kryddad med ngt eller kör ni den färdigkryddade?
Therese: Jasså du tycker jag ska prova, hmm kanske nästa gång då. =)

Linda sa...

Svar: Jag har aldrig gjort kyclingpaj faktiskt. Kan du inte ta och lägga upp något smarrigt recept här?

Familjen A. sa...

Det kanske blir kycklingpaj ikväll återkommer med recept då isåfall. =)

Anonym sa...

Nä, vi kör creme fraichen naturell, syrligt och gott.
Kram Annelie