tisdag 16 november 2010

Trasig bil och fläskfilé i ugn!

Här hemma är inte humöret på topp. =( Lillbilen gick sönder idag, det är aldrig billigt att laga bilar. =( Förra året var det storbilen som gick sönder och fick lagas för MÅNGA tusenlappar, hoppas det blir billigare denna gång. Känns otroligt ledsamt att det händer nu, innan jul och innan Ullaredsresan.. Hade inte bilskrället kunnat vänta till Januari när jag börjar jobba igen?

Ja ja hur som...

Senare ska jag iväg på utvecklingssamtal på förskolan, det är alltid skoj. Alltid trevliga kommentarer om stora A och man brukar även få se lite bilder och så. =) Efter det ska jag åka en sväng till Lisa G, hon är hemma och jag har saknat henne.. Tyvärr är hon inte hemma för att roa sig men jag ska åka och säga hej till henne iallafall.. Den familjen brukar kunna få mig på bättre humör, kanske jag kan få dom att må lite bättre idag, eller iallafall glömma för en stund..

För att få familjen på lite bättre humör så ska vi äta gotta även idag. =)

Fläskfilé i soyasås!   (recept från mamma)

*1 fläskfile i skivor (eller annat mört kött)
*1dl creme fraiche
*2dl matlagningsgrädde
*1/2dl soya
*1tsk sambal oelek

In i ugnen med alltihop i 175g i ca 1 timme, servera med sallad och valfri potatis eller någon finare pasta!

Hoppas att även detta smakar! =)

Inga kommentarer: