måndag 15 november 2010

På spisen tidigare ikväll!

Idag har vi ätit dragon kyckling, vet inte vad rätten heter igentligen men gott är det. Receptet fick jag när jag var hos Lisa H en gång, supergott! =)

*Kycklingfilé
*1 gul hackad lök
*3 dl matlagningsgrädde
*2msk dragon
*1msk fransk senap (idag tog jag vanlig senap)
*3msk soya
*1 buljongtärning
salt och vitpeppar    

(man kan även ha i lite creme fraiche, men i brist på det tog jag mjölk och spädde lite med)

Stek lök och kycklingen (salta o peppra)  och ha i alla de andra ingredienserna, låt puttra och smaka av.

Servera med pasta och en god sallad, ev bröd.

Hoppas det smakar!


2 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Mmmm, tack för receptet, detta VET jag måste vara gott, det ser jag på ingredinenserna, mmmm..

Mari.

Familjen A. sa...

Kul att du kikade in. =) Hoppas det smakar!