torsdag 4 november 2010

Tågmuseum.

Igår var det en sådan där riktigt tråkig dag, det spöregnade och jag hade inte lust med nånting, fasten jag visste att vi borde göra ngt för barnens skull. Medans Astrid sov latade jag mig i soffan med en bokoch mysfilt och Alva satt och kollade på tv, Anders var den enda som gjorde någon nytta, han målade mina två nya (gamla) bord som vi har fått av mamma och pappa!


Efter lunch tog vi och åkte till Tågmuseumet i Gävle, skoj tyckte barnen men också lite läskigt. Alva pratade idag om att dockorna som var i vagnarna var rätt läskiga.. Men det var roligt att gå in och ut ur vagnarna och roligt att leka med småtågen. Alva fick även köra ett tåg. =)






Väl hemma så åt jag och Anders en riktigt god kycklingsallad med feta och vitlöksbröd. =) Astrid åt lite majs efter blodpuddingen. ;-)





Senare idag ska vi iväg på spökerier i Sandviken, får hoppas att barnen inte blir alltför rädda och att jag inte fryser ihjäl. ;-)

Idag har jag varit och lunchat med Rossa, en riktigt långlunch blev det. =) Trevligt! Sedan åkte jag hem till Anso med en blomma, blev även kvar där ett bra tag. =) Så skönt att få vara bara Anna en stund och inte bara mamma.

Nu ska jag fundera ut vad vi ska äta för mat innan vi sticker, och vad vi ska ha på oss så vi inte fryser. Måste nog uppdatera min garderob när tillfälle ges!

Ha en fortsatt trevlig torsdag, får se om det blir nå bra foton ikväll. =)

Kram på er!

Inga kommentarer: