lördag 13 november 2010

Jag blir så trött på mig själv!

Ja det är precis vad jag blir det, trött på mig själv.. Aldrig kan jag komma ihåg allt jag ska komma ihåg. Igår när vi åkte och firade Emil så glömde jag så klart kameran hemma. =( Fick något foto iallafall med telefonkameran, men det blir ju så dåliga foton när man fotar inomhus!

Ja igår åkte då jag mamma och pappa till Uppsala och åt jätte god lunch (kycklingsallad, ovanligt va?) och kikade runt lite i affärerna, mamma handlade lite men jag köpte bara tuggummi och en tidning. ;-)


När klockan närmade sig fyra så åkte vi vidare till Emils skola i Sigtuna, väl där fick Emil sina presenter, pengar, Björn Borg kallingar, skjorta och en liten kyl. Sen åkte vi vidare in till Stockholm med en avstickare till Sollentuna Centrum för att kika på skor och lite annat till Emil. Vi åkte till Hard Rock Café och skulle käka, där var det lite över en timme i väntetid men vi tog ngt att dricka medans vi väntade och pratade så tiden gick rätt så fort. =)





Emil hade även turen att vi ordnade så att han fick ett "ljus" i tårtan + att dom sjöng för honom. ;-) Hihi.

På vägen hem stannade vi en snabbis vid Gävle Bro för att sikten var så dålig så att pappa skulle göra ren rutan, medans han donade med det rullade en bil utan förare på våran bil så våran tog ett skutt framåt, ägaren kom springande och bad om ursäkt. Han hade tydligen glömt att sätta i handbromsen. När han skulle backa hoppade bilen fram ännu en gång men som tur var så vart det inga skador på bilarna!

Idag är det en sådan där lat lördag, inte så mycket blir gjort.. Vi har sovit länge (jag och Anders) i omgångar och barnen har lekt och ritat lite..





Har ju varit lite ledsen över att ALLA mina köksblommor gav upp samtidigt, blev då glatt överraskad när jag kikade bakom gardinen och såg detta. =)



Ha en fortsatt trevlig lördag. =) Jag ska försöka få ut barnen i slasket, lite luft behövs. Senare ikväll ska vi bara mysa med ngt gott att äta och lite godis, det ser iallafall Alva framemot. =)

Kramar!

1 kommentar:

Fröken Lovisa sa...

Lät mysigt & tur att det inte blev nå skador på er eller bilarna!
Ha en mysig kväll!!
Å vi ses gärna nån gång snart!
Kram!