torsdag 18 november 2010

Dagis.. Ok då förskolan!

Idag när vi lämnade Alva på dagis, ja jag säger DAGIS, så följde jag och Astrid med in en timme. =) Det var skoj tyckte Astrid även om det var lite jobbigt när två av barnen vela sitta nära och leka och prata med henne, det gillas INTE.. Men Pia fick till och med röra på Astrid idag, ioförsig pga att Astrid hade klättrat upp i fönstret men ändå, ett steg framåt. =) Både Anna och Mirja fösökte leka med henne men det gick väl sådär.. Efter ett tag tyckte jag att det var dags att gå och frågade Astid - Ska vi gå hem? Astrid ruskade på huvudet och lekte vidare, då frågade Pia om hon skulle stanna och då nickade hon. =) Så då stannade vi en stund till, sen vinkade hon så glatt och sa hej då när vi gick. =) Jag blev nöjd, det kommer nog gå bra med inskolningen ändå. =) Och det pga av våra suveräna fröknar, dom är helt enkelt BÄST! =)

Kramar!

6 kommentarer:

Fröken Lovisa sa...

Klart det heter dagis!!!

Familjen A. sa...

TACK! =) Äntligen nån som inte påpekar med hela handen att duuu det heter faktist fööörskooolaaaan... ;-)

I huvudet på Caroline sa...

Vilket DAGIS har Ni? Melwin går på Bullerbyn men som det ser ut nu så kommer det vara fullt nu när Lowe ska skolas in:(

Trevlig helg på dig!!
Kram C

Familjen A. sa...

Vi har bullerbyn men avdelningen Katthult som ligger nere vid konsum. Vi är jätte nöjda. =) Men när är det du ska skola in? Syskon har väl iallafall förtur. Man vill ju verkligen inte åka till flera ställen och lämna och hämta. Hoppas det ordnar sig och att det dyker upp en plats åt er. =)

Trevlig helg på dig med, ska du göra ngt extra trevligt denna helg?

Kramar

I huvudet på Caroline sa...

När jag svarade på din kommentar om sängen så kom jag på att jag hade ju ställt frågor här för läänge sedan, men jag är ju total förvirrad så:)

Lowe ska skolas in nu i Mars, Melwin går på Norrgården men pratade med fröknarna sist jag hämtade upp honom så sa dom att det var fullt till våren men hoppas dom kan grejja ändå för som sagt inte kul att åka på fler ställen!! Men hoppas att vi får på katthult om inte annat så det blir något annat eller i Sandviken eller nått sånt!

Helgen minns jag inte;) Men nästa helg ska jag iaf ut i Gävle... haha det är väl det enda speciella som händer nu förtiden för mig;) Kramkram

Familjen A. sa...

C: Hoppas verkligen att ni får plats på samma dagis, inte alls kul att åka runt. Vi ska skola in den 11/1, och jag börjar faktist bli lite nervös. ;-)

Kramar