lördag 1 januari 2011

1/1-11

Ja då är det nytt år, 2011!

Hur hade ni det igår allihopa, vågade ni er på att lova några nya Nyårslöften? Och vad åt ni för smarrigt? 

Här hemma hade vi en lugn kväll, barnen gick och lade sig lite senare än vanligt men tidigt ändå, sen sov de gott hela natten. =) Vid tolvslaget var jag vaken men låg i sängen, hade ingen ork till att kliva upp och kolla på fyrverkerierna..

Idag har vi hunnit med en massa redan, vi klev upp före sex så det känns som att det redan är eftermiddag. ;-)
Har tvättat, ätit frukost *2, lekt, skottat altantak + halva gargetaket (spännande att stå på ett staket för att nå)  synd att man inte har en snöslunga som kan ta garageuppfarten är trött i ryggen redan och har så mycket snö kvar att skotta, ätit lunch har vi också hunnit med, rester från igår, mums!

Här kommer lite mysbilder sen i morse!

Astrids första frukost, 05,30!
Alvas frukost kl 6,00!

Så här slapp blir man efter frukost nr 2 kl 8,45. =)


Nu är verkligen julen över tycker jag, så idag tänkte jag börja ta bort julsakerna, inte gardinerna dock för sådana måste jag köpa nya. ;-)

I helgen då, vad händer för er? Här hemma blir det väldigt lugnt idag iallafall, inga planer alls. Hoppas det dyker upp något roligt att göra imorgon!

Nu ska jag messa min kära vän som är sjuk, hoppas hon är piggare idag!

Vi hörs väl senare?

Kramar till er alla!!

1 kommentar:

Fröken Lovisa sa...

Låter som en mysig dag!! Här sitter vi i soffan & kollar skidor. Har inte ens skottat :) blir inte så mkt gjort när Ebba inte är hemma!! Kram!