tisdag 25 januari 2011

Träning!

Började tisdagen med ett pass på badet, var väldigt trött pga att Astrid fick feber inatt och var vaken mycket men efter passet var man relativt pigg på jobbet men nu är jag helt slut igen, skulle vilja sova redan nu. ;-) Men snart kommer det en kille och ska kolla på badrummet och sen om jag hinner ska jag med Lisa ut och gå.. Vill verkligen hinna med henne då jag har varit inne precis hela dagen!

Tycker att jag borde bli piggare nu när jag tränar lite eller går varje dag men jag känner mig fortfarande trött och hängig. =/

Nu en fråga till er!

Hur får ni allt att gå ihop? Jobb, familj och hus osv? Vi jobbar ju nästan helt tvärtemot varandra och jag förstår inte hur jag ska få allt att funka när vi knappt träffas. Hur gör ni? Vi jobbar ju även helger båda två, han var tredje och jag tre helgdagar per 4 veckor. Blir inte mycket tid över, men jag pusslar så mycket det går för att inte behöva barnvakt så ofta och för att barnen inte ska behöva vara så långa dagar på dagis... Saken är bara den att jag just nu inte ser ngt slut på detta, utan att jag resten av livet kommer att få pussla och slita som en tok för att hinna med det viktigaste.. Vissa gånger funkar det inte och vi måste ha barnvakt, som nästa vecka då vi båda jobbar kväll, pappa får då hämta på dagis och ta hem flickorna till han och mamma. Tur att man har folk runt om sig som kan ställa upp!! =)

Nog om detta, nu ska här röjas och göra matlådor osv, tur att Anders har ledig vecka och kan vara hemma med barnen nu när Astrid är krasslig, vi tror det är tänderna men är inte helt säkra.. Hoppas lillbusan mår bättre imorgon..

Kramar från mig!!

2 kommentarer:

Karolina sa...

Ja, det är ett evigt pusslande när båda jobbar heltid. Men man vänjer sig :) Jag tycker förresten att det går mycket lättare nu när Håkan är äldre och går i skolan. Det var jobbigare under dagistiden. Det är ju lättare för mig att planera eftersom Dan alltid jobbar dagtid och jag skift.

Rossa sa...

Tycker du inte ska pussla så mycket, tror inte att dom lider av att går lite mer på dagis och hur roligt är det att vara hemma med barnen och ändå inte hinna med dom för man "måste" göra massa saker..Kanske kan försöka tex jobba fm båda två en vecka så har ni kvällarna ihop o en kan tex lägga barn o en fixa matlåder eller tex träna..Gör mer mat o frys in så behöver ni inte laga varje dag..kram