måndag 24 januari 2011

Måndags stress!

Japp måndag igen, började dagen med att ta reda på flera veckors ren tvätt som skulle vikas och läggas in i skåpen, det är då väldigt tråkigt lär jag säga. ;-)

Sen började matproblemet igen, har ingen aning om vad vi ska äta i veckorna, vi är ju dessutom två som ska ha matlåda. Idag vart det kyckling i ugn med potatis och morötter, ska göra en grönsallad till också. En sås har jag gjort av Turkisk youghurt och sweetchili. Av min fråga igår fick jag INGET svar!! 35st var inne på bloggen och ingen lämnade någon kommentar, så jag får väl försöka leta vidare själv på nätet. ;-)

Efter maten ska jag direkt åka in till jobbet så att jag hinner träna lite innan jobbet, synd bara att det brukar vara så mycket folk den tiden i gymmet, gillar mest att vara där själv. ;-)

Ha en bra start på veckan mina vänner, så hörs vi snart igen!

Kramar Anna!

2 kommentarer:

Marie W sa...

Det är såå svårt med maten ibland. Samma problem jag. Men du har ju lagt ut en massa recept här på bloggen :) Köttfärs kan man göra massa gott med. Biffar, köttbullar, köttfärssås, kålpudding, lasagne mm. Din fiskgratäng ska jag testa nångång iaf :) Den med kräftost eller va de var... Hoppas allt är bra annars. Kram

Anonym sa...

Här kommer ett nyttigt recept som kanske passar.. jag har oxå mattorka just nu, är sååå tråkigt!
har tappat bort grundreceptet men kör på lite minne ist.=)

Basilikabiffar med pestobulgur och fetaostcreme

Biffar
köttfärs, vitlök(1-2klyftor) sop, basilika efter smak kan även bytas ut mot dragon. äggula 1-2st beronde hur mkt köttfärs man har så den binder ihop.
Gör biffen till valfri size plutta sedan ner fetaost i mitten. In i ugnen 20-30 min 200g beroende på hur stora biffarna är.

Pestobulgur
Koka bulgur enligt paket blanda sedan i pesto efter smak ( eller utan)

Fetacreme
fetaost i bit blndas med matlagningsyoughurt och svartpeppar (kan ha i vitlök oxå el rödlök) låt dra i kylskåp innan srevering.

Inget matos går rätt fort att göra och är gott och nyttigt.
Hoppas det ska smaka
/Näsfia