söndag 9 januari 2011

Helgen!

Helgen slutade bättre än den började, skönt de..

Söndagen har spenderats i pulkabacken en kort stund tills Alva gjorde en vurpa över huvudet, stackars liten (stackars mamman) ;-) Efter lite pussar var allt bra + att Astrid skällde lite på Snowrasern. =) Vi gick vidare till lekplatsen och de större barnen, Maja Alva och Noah lekte så fint och till och med Astrid fick vara med på ett hörn, nästa år går det nog ännu bättre för Astrid att vara med, när hon kan gå bättre i snön och klättra lite mer! =) Direkt efter några timmar ute med barnen så gick jag och Lisa ut och gick, fick ihop 45 minuter men inga steg på räknaren för den stod på samma som jag började på, typiskt.. =( När jag kom in hade Anders börjat lite med maten, potatis morötter och lök i ugn och till det fläskfilé i soyasås receptet hittar du här! Mums vad gott det var med mat, hela familjen tyckte att det var supergott idag, glass till efterrätt åt barnen och lite senare popcorn till mig och Anders. =)

Imorgon börjar allvaret, kl åtta ska jag vara ombytt och klar på jobbet. =) Känns lite pirrigt, lite kul och lite jobbigt.. Alva sa idag att hon kommer att sakna mig när jag är borta.. Undra hur mycket jag kommer att sakna flickorna, har ju knappt jobbat sen Alva föddes och ingenting sen Astrid föddes. Hoppas iallafall att barnen har haft det bra med en hemmamamma, så länge som Alva har haft mig hemma är det ju inte så många som har!

Ni får hålla tummarna på att jag får det bra på jobbet imorgon, hoppas på många skratt och att iallafall några tycker att det är roligt att jag kommer tillbaka, saknar vissa ur personalen och vissa av våra kunder! =)

Nu så ska jag göra klart för morgondagen!

Ha det så bra alla där ute, vi hörs snart igen med både text och bilder!! =)

Kramar Anna!

2 kommentarer:

Fröken Lovisa sa...

Lät som en härlig dag!!!
Hoppas det blir en toppenstart på jobbet nu!
Kram

Angelica sa...

haha.. tänkte inte på att det såg ut som om jag gräddade direkt på spisen :) Kanske ska prova det nästa gång!