torsdag 27 januari 2011

Måste förklara lite!

Tack alla för era kommentarer om dagis jobb och livet! Måste dock förklara mig lite bättre tror jag. ;-)

Jag har egentligen inget problem med att lämna flickorna länge på dagis då vi har ett SUVERÄNT dagis med den ABSOLUT bästa personalen (skulle lätt kunna skola in mig själv där) ;-) Men nu när Astrid är nyinskolad vill jag att dagarna ska vara rätt så korta, men sen så är inte dagisdagarna i sig något problem. =) Däremot är det jobbet´s tider som ställer till det lite, både Anders och jag börjar ju 6 om vi jobbar förmiddag och slutar 22 vid kväll, dvs på hans förmiddagsvecka kan jag inte jobba förmiddag för då är inte dagis öppet och lika så när han jobbar kväll då kan jag inte jobba kväll.. Alltså blir det lite tid för oss att vara en familj. Men Anders har ju den turen att han har ledig vecka och då försöker jag få 1 ledig dag i veckan för att vi ska få träffas lite men det är inte alltid det går då vi lägger vårt schema själva på mitt jobb och är ju många som ska komma överrens. Och helgerna känns ju rätt så tråkiga, han jobbar var tredje helg 12 timmars och jag minst 3 helgdagar per 4 veckor, alltså känns det som att vi jobbar om varandra jämt. =( Men det får gå, eller måste gå.. Annars får man söka sig nytt jobb eller nått! Just nu trivs jag ju utmärkt med mina arbetskamrater, vissa av oss är riktiga Vänner med stort V. =) Tycker om er så!! =)

Imorgon står det kalas och shopping på listan, så skoj!! =) På lördag så börjar dansen för Alva, ska shoppa lite danskläder åt henne. =) Har ledigt både imorgon och på lördag sen jobbar jag söndag igen.

Nu ska jag mysa det sista med barnen innan läggdags, sen ska jag och Anders kolla på några avsnitt av solsidan. =)

Ha en fin kväll!

Kramar!!

Inga kommentarer: