tisdag 7 december 2010

Blomarrangemang och letar efter julrecept!

Anders kom hem med blommor och mossa så då gjorde jag ett jularrangemang, tyvärr räckte inte mossan så imorgon får jag göra den riktigt klar. =) Just nu är det två vita hyacinter, vit mossa, kanelstänger, ekollon och vita frostiga äpplen.. Imorgon ska jag fylla på med mer mossa och kanske flytta på blommorna.


Alva hade också julpysslat, hon hade gjort en rosa ljuslykta med guldglitter på. =)

Just nu sitter jag och funderar på vad jag ska baka till jul, det är nämligen jag som ska stå för bröd och julgodis baket. =) Sånt gillar ju jag att göra. Har ni några bra och lätta recept på ngt riktigt smaskigt bröd? Jag ska göra en Högbo Spalimpa tänkte jag men vill ha ngt saftigt gott bröd som även barnen gillar. =) Och till julgodis tänker jag iallafall göra Leila´s Rocky Road, ett måste på julbordet. =) Men vad mer? Vad brukar ni ha för gotta på julbordet?

Hoppas ni har tid att svara mig så här i julstressen. =)

Ha en fin tisdagkväll, kramar!!

4 kommentarer:

Linda sa...

Rosenbröd hör julen till för mig! Knäck och hemgjord kola ska det helst oxå vara!:-)

Familjen A. sa...

Har du ngt recept på rosenbrödet? Kanske i din blogg? =)
Kram

Unknown sa...

Vad duktig du är att pyssla, och Alva verkar ha ärvt din talang! :o)
Knäck och kola har jag gjort, men det är snart slut så jag får göra mer!

Familjen A. sa...

Jasså tycker du, ja jag försöker ju iallafall, tycker att det är rätt kul att göra lite men bara lite. ;-) Knäck och kola verkar alla ha till jul, knäck gillar jag inte och kola gör mamma. =) Ni får väl kika senare så kanske det har kommit till lite bakverk. =)