fredag 10 december 2010

Shopping och röjning!

Igår åkte jag iväg och shoppade med syrran, fick inte tag på allt jag skulle ha men hittade åtminstonde lite julklappar och kläder som jag tror att barnen ska ha på julafton. =)

De här klänningarna tänkte jag att flickorna skulle ha tillsammans med randiga leggings, om inte det passar har jag INGEN aning vad de ska ha till!



Jag tyckte att klänningarna var lite lagomt sköna avslappnade men ändå fina. =) Jag vet att många andra köper dyra fina festklänningar som kanske bara blir använda 1-2ggr, jättefint men inget för mig, inte just nu iallafall när pengarna inte finns i överflöd om jag säger så. De här klänningarna blir bra på dagis sen.

Provade dom idag och jag tyckte att de vart så söta i dom. =)

Idag tog jag tag i detta!


Tror ni att jag eller nån annan nånsin hittar det man letar efter i detta skåp? Näe det var ju just det, vi hittade aldrig det vi sökte och man blev bara sur när man kollade in där. Nu är det inte perfekt men mycket bättre!


Kastade två Icakassar med skit... Det behövdes kan jag säga. =)

Nu har jag kastat i en tvätt och skurat +oljat in köksbordet, Astrid sover så jag kan inte dammsuga men det ska jag göra när jag har väckt henne.. Har så mycket som borde göras men får hoppas att jag får lite mera tid till allt sådant nästa vecka när Anders har ledig vecka.. Baka städa överallt + handla mat och julklappar, MÅSTE även hitta ngt att ha på mig själv på julafton..

Ni då? Är ni klara med julbak och handling, jag vet inte ens vad jag ska bjuda på för ngt på julbordet, vill ha ngt annat än skinka då jag inte tycker om det själv.. Hmm skulle vara gott med kalkon men det har jag aldrig tillagat. Har du kanske ngt tips på nått gott?

Ha en fin fredagkväll!

Kramar <3

4 kommentarer:

Karolina sa...

Här har jag haft ledig vecka, bakat och röjt :) Fast det känns som om det finns saker kvar att fixa eftersom det även ska kalasas här den 23:e :) Tycker absolut du gör rätt angående klädvalet på flickorna! /Karolina

Kerstin sa...

Recept på kalkon måste finnas på nätet, nyttigt värre! Bra film med funballz...tur att det inte syns att det är jag.

Carro sa...

Jättefina klänningar!!! och domdär kommer tjejerna kunna använda jättemycket sen! Smart att köpa sånt som kan användas sen, blir lätt att julklänningarna bara används nån enstaka gång. Kram från oss!

Familjen A. sa...

Karro: Va skönt med ledig vecka, man hinner ju lite mera då. Anders har sin nästa vecka. =)Förstår att du har fullt upp med kalas och allt!
Kerstin: Japp har hittat ett, inte så juligt men låter såå gott. =) Du var duktig i bollen, jag vågade ju inte ens prova när alla var där. ;-)
Carro: Tack. =)