måndag 27 december 2010

Vad ska man hitta på?

Ja vad ska man hitta på idag då? Det snöar ute men är inte så kallt men verkar vara blåsigt, blir väl till att gå ut efter lunch tänkte jag.. Måste väl inviga Snow Racern också! =)

Appropå lunch, vad ska man äta idag då? Alltid lika svårt, eller Alva har blivit lätt, hon äter oftast det mesta, iallafall lite.. Astrid däremot äter INTE kött köttbullar blodpudding, helst inte potatis mos korv eller ris.. Så det hon äter är typ makaroner och grönsaker dvs gurka ärter och majs.. Är tråkigt att göra mat när Astrid bara gråter och slänger maten på golvet, nyss bjöd jag henne på leverpastej macka då tuggade hon och sedan spottade ut på golvet. =( Inte roligt alls.. Kanske nån av er har tips på mat? Jag har provat att blanda ihop med sås utan sås i bitar ihopgeggat mm mm. Så tips mottages gärna! =)

Börjar bli less på att bara vara hemma, nog för att vi var iväg på julafton och på annandag jul men det är för lite för mig. ;-) Känns som att jag har varit inlåst HUR länge som helst. ;-) Fast jag vet att det inte är så! Skulle vilja åka till Valbo eller Gävle och TOKSHOPPA med Anders eller någon vän, skulle vilja komma hem med kassar med grejer. ;-) Men bara åt mig själv. ;-) Behöver ju faktist en massa kläder, skåpet gapar tomt och det lilla som ligger där är ju bara såå fult! Men till det behövs en massa pengar som jag inte har, blir väl bättre när första löningen kommer, men det är inte förrens i februari och dit är det långt!! Inte för att jag brukar hitta något men det är ju kul att titta också. =)

Ni då, vad gör ni en dag som denna? Måndag och mellandag.. Kanske ni är och byter lite julklappar eller handlar och donar inför Nyår? Vi blir bara hemma på Nyår, Anders jobbar 12 timmars i helgen, inte för att vi är bjudna någonstans ändå men att göra något hade varit skoj, vi får roa oss själva. Något gott ska vi väl iallafall äta, men sen blir det en dag som alla andra.

Vad gör NI på Nyår? Gör NI samma sak varje år, eller är det nya fester varje år?

Imorgon händer det iallafall något skoj, då ska Lisa Malin Hella Karro Rossa och kanske Hanna och jag ut och äta. =) Alltid skoj att träffas och kul att så många kunde samtidigt! =)

Näe nu ska jag klä på ungarna som fortfarande går i pyjamas, ha en fin dag alla!

Kramar Anna

2 kommentarer:

Anki sa...

Här ser det lika ut, vi åt frukost 9.30 & ska titta på film nu..kanske borde gå ut en sväng vi å =) Vill också shoppa åt mig, men orkar inte ge mig iväg....
Å nyår ser lika ut, A jobbar till 22 så det blir som vilken dag som helst. Men som sagt, man är ju inte bjuden på nån jättfest direkt heller så.
Kram!!

Familjen A. sa...

Kanske du och jag ska ta oss iväg på en tur. ;-)
Trist med nyår, kanske ni vill träffas på dagen om alla är friska? Kramar!!