söndag 12 december 2010

Tredje advent!

Hoppas ni alla har en trevlig advent, med mycket mys och inge stress. =)

Dagen har på förmiddagen spenderats här hemma med besök av Maja. =) Barnen älskar henne! Alva och Maja lekte att de var döda!!?? och velade att Astrid skulle vara doktor, jag sa att Astrid inte ens vet vad en doktor var men då sa Alva att det visste hon visst det men att hon inte velade vara med och leka.. :-) Hihi, tror nog att det är mamman som hade rätt idag..

Senare åkte vi på kalas hos den här söta killen som fyllde 4 år! Oscar
Astrid satt som klistrad på min höft i början men sen lekte även hon med de andra barnen. =) Alva som kände igen sig lekte en massa med alla leksakerna!




Med på kalaset var ju självklart även lillebror Calle!

Fiskedammen tyckte båda barnen om!

När kalaset var klart och vi åkte hemåt så vela Alva stanna och äta hos "pizzabudet" dvs den lokala pizzerian. Vi stannade beställde en barnpizza att dela på alla tre, då bröt lilltjejen ihop och det var bara för Alva och mig att kasta i oss och vända hemåt.. =( Förstår inte vad det är med Astrid ibland, vad det är som gör henne så arg och ledsen. =(  Dessutom fick jag betala fullt pris på barnpizzan vi köpte, surt sa räven..

Imorgon är det Lucia på dagis, hoppas det går bättre för oss detta år. ;-) Har ni tur får ni se lite bilder i morgon!!

Visst ja, julkorten har kommit och skickats iväg, och precis som jag trodde så fick jag panik över att jag köpt för få så imorgon funderar jag på att åka till Sandviken och göra några fler, har jag tur kanske jag får till ett bra kort på flickorna imorgon som jag kan använda! =)

Ha en fin söndagkväll!
Kramar! 

2 kommentarer:

malin sa...

Neo är precis lika...Får alltid utbrott,så man är nästan rädd för att åka iväg med honom nu för tiden.han skriker sparkas å slåss..som idag på innebandyn,helt galen va han :-(.I helgen har vi haft det väldigt jobbigt med honom å sina utbrott.Han vaknar till å med på natten å skriker sparkas å slåss :-(

I huvudet på Caroline sa...

Vilken trevlig 3:e advent Ni verkar haft, Fint med kalas och allt! Söta tjejer och mamma!!

Kram på Er!