lördag 11 december 2010

Kycklingsallad med quinoa. + Hjälp mig!

Idag serverade jag kycklingsallad (utan salladsblad) med quinoa, gött tyckte Astrid sådär tyckte Alva som kallade quinoa för Johan. =)


Här kommer recept på min quinoa sallad. =)

Kycklingsallad med quinoa!

*Kyckling i bitar (jag köpte en färdig grillad idag)
*Paprika
*Majs
*Morötter rivna med potatisskalare i långa strimlor
*Quinoa (tillaga enligt förpackning)
*Tomat
*Gurka
*Fetaost skurna i kuber
*Vanlig grönsallad (idag hade jag ingen hemma, gick ju bra ändå) =)
*Rödlök skuret i tunna skivor

Till det serverade jag vitlöksbröd vinegrette och sweet chilisås.

Nu till mitt problem som jag vill ha hjälp av er med! =)

Är det nån av er söta läsare som har ngt gott receptvinegrette, på vissa ställen man äter sallad får man ju så himla goda tex i Valbo på fiket vid JC och vid salladsbaren i Gävle på Nian!

Hoppas ni har haft en fin lördag, kramar från mig!

Inga kommentarer: