torsdag 2 december 2010

Ikväll bjuds det på...

Ikväll bjuder jag flickorna på fiskgratäng och mos. En superenkel variant. =)

Carro O´s fiskgratäng!

* En fryst torskfilé (400g)
*2dl lätt creme fraich
*2dl kräftmjukost

*Salt och peppar.

* Lägg fisken i en gratängform och krydda
*Gegga ihop creme fraich och mjukosten
*Ha över geggan över fisken och in i ugnen.

Nu kommer jag inte ihåg vad hon sa för gradantal eller tid men har sökt lite på nätet så idag tar jag ca 220g i ca 40 min. (Carro du kan väl skriva hur det ska vara =) )

Servera med nykokt potatis eller som jag gör idag, potatismos som jag har i med fisken på slutet. Och självklart en citron och lite sallad!

Hoppas det smakar!




Kanske du har ngt superlätt vardags eller festrecept? Fisk kyckling kött ja vad som helst. Jag tar tacksamt emot! =)

Kramar! 

2 kommentarer:

Hanna sa...

det ser gott ut! du har blivit otroligt huslig anna, duktig mamma och fru (eller har han inte gått med på det ännu?)kram på dig

Familjen A. sa...

Hihi, näe du fru det blir jag aldrig, om jag inte byter ut honom förstås. ;-)
Kram