tisdag 7 december 2010

Kassler och risgratäng!

Idag ska vi äta kassler och risgratäng. =) Helt ok mat tycker jag. Jag vet aldrig vad jag ska göra med kassler, vad gör ni? Att bara steka den är ju gott men vad ska man då ha till? Här är kvällens recept iallafall!

Kassler och risgratäng!
*6 portioner kokt ris enligt förpackning. (jag brukar ta mindre)
*1/2kg kassler skuret i kuber
*1 purjolök fint skuren
*3 dl grädde (jag tar matgrädde)
*1 dl majonäs (jag använder lätt)
*1/2dl chilisås (lite mer om man gillar smak)
* ca 200g riven ost

1) Koka riset enligt förpackningen

2)Skär under tiden kasslern i bitar och purjolöken fint

3)Blanda det kokta riset med kasslern och purjon i en ugnsform

4)Blanda grädde, majonäs och chilisåsen, häll det över kasslerblandningen och strö över osten.

Ställ in formen i mitten av ugnen i 225 grader i ca 15-20 min.

Servera med sallad!



Hoppas det smakar!

Inga kommentarer: